Våga va sig själv

Nu klingar 2022 ut snart. Och 2023 tar vid fast med massa löften om ett bättre liv. Det pratades om alkohol under storhelger på tv:n. Det är ett ämne jag spinner loss på kan jag meddela. Kom upp endel frågor som jag själv har tänkt på. Varför inte vi människor kan umgås och ha trevligt utan alkohol. Det är så märkligt att all vår lediga tid kretsar runt alkohol. Vilket det är en helg bara eller fira födelsedag, studenten, begravningar, semestrar, midsommar, påsk, jul, nyår eller man träffar gamla vänner. Mitt cv på alkohol är inte nått att skryta med kan jag lova. Inte om jag ska kvala in på den listan. Starta med ett smakprov när jag var 25, om nattvardsvinet inte räknas. Jag var näst intill nykterist 40 första levnadsåren. Men det känns ganska bra nu när man lyssnar på tv:n om barn som inte mår så bra när föräldrarna dricker i deras närvaro. Mina barn har bara minnen av att jag var den enda nycktra på storhelgerna. Jag hade tydligen sakt att i barns närvaro måste minst en vara körduglig om nån skulle skada sig. Det var klokt sakt av mig dä. Många har varit på mig under åren som gått. Försökt övertala mig till att dricka med dom. Brukade kontra med att ...jag har inga problem med att va nykter...har du?? Då tystnar dom. Jag hade hoppats att fler hade min beslutsamhet och styrkan och bestämma över sitt egna liv. Våga va sig själv helt änkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0