En uttröttande helg.

Idag har jag varit sliten. Var med kristopher på 40 års kallas hos en kompis till honom. Kom hem halv tre i morse. Även om jag inte drack nått så blir man jäkligt trött. Men en duk virka jag och bytt den droppande kranen i badrummet. Sen kom kyria (en häst) som skulle ha kommit redan i januari men det blev förlägnt hela tiden. Stallet där hon stog hade den smittsama sjukdomen kvarka. Så nu ska hon stå i karantän i min fårhage i tre veckor innan hon kan släppas ut till dom andra. Måste berätta en kul sak innan jag släcker ner. Har varit lite snäll mot en strandad man som blev av med sin bil på obestämd tid. Han har fått åka med mig på morgonen till mitt jobb för att ta bussen in till stan. Sen på kvällen så åker han med hemmåt igen. Han är så tacksam och så tycker han att jag gjort så mycket för bygdegården. Så han har gett mig sin släpkärra för att han inte har bruk för den längre utan bil. Ofattbart att det händer mig. Men tack !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0