Snart måndag.

Ja ha vad tycker man om denna helgen då.
Där åkte pöjkspolingen hem i alla fall.
Ensam kvar sitter jag med ett nystan och en virkkrok.
Han var tvungen att åka hem idag för han skulle upp tidigt i morn.
Då drar man ju slutsatsen att det var nog den stora anledningen att flytta tillbaka till stan. 
Han gillade inte resvägen till jobbet helt enkelt. 
Han är ju rätt bekvämt lagd.
Fredagskväll var han bortbjuden till en han känner som bor ensam fast hemma på gården. 
En liten speciel person. 
Jo då det var väll helt ok.
Men efter nio timmar skicka jag ett meddelande om det inte var dax och komma hem.
Det inne fatta att på morgonen när jag gick upp så fick man äta frukost och gå ut och greja själv.
Han köra hö till skogen några lass.
Harvade ridmanegen. 
Städade upp bråte som låg och skräpade och slängde på kommande brasan.
Han kom ut vid 11 och till slut kom han på och montera elen till min lampa som jag satte upp under veckan.
Idag har vi tagit en tur i skogen på ca 10 000 steg
Sen blev det inte så mycket mer än och laga mat och sköta djuren.
Ibland vilar jag med.
Så några timmar sågs vi denna helg. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0