Karslok.

Ja då är det helg igen.
Denna helgen sitter jag ensam.
Stoffe får hålla sig i stan tala jag om för han.
Han har ju det så tufft och hinna med tycker han ju.
Så då kan han ju få slippa en tidskrävande sak i alla fall.
Men en sak är ju konstigt att han tar sig tid med.
Å åka extra ut hit till bygdegården för att ha en trivsel kväll med några från styrelsen när han inte ens gillar dom.
Å dan innan så var han på bomässa med styrelsen från bostadsförening. 
Så två kvällar blev borta jobbmäsdigt denna veckan.
Men mig hinner han inte ringa till under veckan för att kontors sysslorna tar så mycket tid.
Jag ska aldrig försöka förstå en kar igen.
Om saker inte faller på plats direkt så blundar jag och går vidare nästa gång. 
Men först vill jag se vad som händer nästa helg.
Men imorgon ska det jobbas här hemma.
Får se hur långt jag hinner.
Eller så ramlar jag ner från taket och så är dä löst.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0