Intrigerna fortsätter

Ja nu börjar helvetet bryta ut.
Har lakt ut min bil på blocket äntligen.
Den gick igenom besiktningen utan anmärkning.
En bilförsäljare hörde av sig och undra om jag ville slippa huvudvärken med köpare.
Då kunde han köpa bilen direkt så slapp jag mer köpare. 
Nej tack sa jag.
Det börjar bli roligt och se hur långt mänskligheten går.
Dom tre första meddelandena svarar jag inte på. Dom pruta direkt 19 000 inte ok.
Dom har ju för faan inte sett bilen ens.
Kan va bra för mig och ha nått annat och slåss med än gubben.
Han var ju inte hit denna helgen mer än ett kort ögonblick då jag behövde ett fälgkors när jag skulle byta till vinterdäck.
Sen hörde jag av mig igår för att fråga en sak. Då fick han reda på att jag var hemma och magsjuk.
Då frågar han om jag behövde få handlat.
Idag är det knäpptyst.
Fast han vet att jag skulle besikta bil och släp.
Inte nyfiken alls varken med besiktningen eller min hälsa.
Men jag var ju rätt ok när jag åkte ändå och skötte besiktningen själv så det räknar väll han ut antar ja.
Sen är det lite fränt att han alltid försvarar sig med att han har upplever öronen med jobb och allt annat runt sig så han har svårt och hinna med mig.
Jo tack, förra veckan var han på mässa en dag för bostadsrättsföreningen där han bor.
Nästa dag var han till bygdegården och åt mat med styrelsen och deras respektive.
Lite konstigt det nämde han inte alls när jag prata med han per telefon på kvällen efter mässan.
Då hade han träffat en I styrelsen sa han men inte att hon skulle åka med till bygdegården.
Å jag som är lite klok förstår att han inte kände sig bekväm med att han skulle hit ut till bygdegården när jag bor här.
Ändå tycker han att jag gjorde rätt som går ur bygdegården. 
Men han står inte bakom mig och avstår umgänge med dom.
Det är ju som att han tycker jag gjort fel i deras ögon.
Så ser jag det i alla fall.
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0