Kristhimelfärsdag

Ja idag var det inte många kunder som ville snickra. Tur vi bara hade öppet till 13.00. Trodde kristopher skulle höra av sig efter jobbet. Hade frågat honom förra helgen om han ville hjälpa till med klippningen av fåren. Han skulle bort tidigt på lördagen och söndag regna det. Nämde att torsdagen kanske. Men nej varför skulle han ha snappat upp dä. Nu hör jag inte av mig nått mer. Ska bli kul och se hur länge det dröjer innan han kommer på det. Har varit skit hett idag. Men jag vila lite när jag kom hem. Sen tog jag i tu med och laga dörrstoppen som varit trasig ett tag. På morgonen gick lunchgrinden sönder så den tog jag itu med också. Städade rent gräsmattan från grenar och kottar. Tänkte köra igång klipparen i morgon. Kycklingarna började lukta lite väl mycket i vardagsrummet. Så det blev en kjedje reaktion. Tog ut dom i ankhuset, där släppte jag ut dom. Plockade dom kycklingarna som var i ankhuset och flytta dom till hönshuset. Hönsen som var där flytta jag in i fållan längst in i hönshuset. Så nu har jag fåglar på tre ställen. Om två veckor kommer det en kull till. Så nu får jag sluta kläcka fler. Har ju inte plats då det inte går och släppa i hopp olika storlekar på kycklingar då dom är makabra i mot varandra och hugger på dom mindre. Å nu stickar jag på en tröja innan sängen kallar. Dä va den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0