Kul på jobbet.

Idag är jag frusen.
När jag kom hem halv fem så började jag elda för fullt.
Mycket märkliga människor har passerat på jobbet idag.
En del har mindre barn med sig som får springa vind för våg som om det vore en lekplats.
Ett under att ingen kommer till skada nån gång.
Blev bara en mössa borta idag.
 
Sen var det en som tog ett nytt måttband från butiken och tänkte gå ut och mäta sina brädor som han tagit tidigare.
Det är väll för det första ingen som vill köpa nått begagnat.
Sen när han kom in och skulle betala så viste han inte bredden på stolparna ens som han var ut och mätte,  plus att han missade 20 cm på längden när han mätte.
Blanda ihop en 45 med en 95 då är inte ens ögonmåttet skarpt. 
Plus han glömde och nämna att den var impregnerad också.
 
Igår var en kund in och köpte ett par brädor han knöt fast efter Sidan på cykeln.
Han kom in senare igen och berättade att det var lite knepigt och binda men det var tur det va en elcykel tyckte han.
För det gick inte och få plats med benet och trampa.
 
Men det var rätt bra den som kom in och ville ha en skruv som skulle gå rakt igenom väggen också.
Fråga han hur tjock väggen va.
Det vet ja inte svara han.
Då orkar jag inte bara hålla mig, utan sa bara att jag vet inte hur tjocka väggar du har.
Då sa han att han trodde det fans nån sorts standard och gå efter.
Ja den grabben trodde att livet är änkelt.
Det finns inte ens rundstav och borr som är lika i dimension.
 
Sammanfattning:
Nä livet är rätt komplicerat i dom flesta synvinklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0