midsommardags middag

 
En liten bild han jag fota under midsommar helgen.
Grillade en fläskfille och hade färskpotatis och champinjon sås till.
Smarrigt kan ja lova.
Om förra året var en katastrof, så var det väldigt bra detta året.
Trodde inte det skulle bli fint väder ett år till på just midsommar.
Var ner till sommarstugeombrådet och följde med på den årliga vandringen till skogs,
för att inta en snaps (dock inte jag.Jag väljer vad för elände som ska rinna ner i min strupe)
Där sitter man en stund och pratar strunt.
Tittade in till svärföräldrarna på fika.
Sen åkte vi hem och grejade i trädgåren.
Jag har inhandlat en ny gräs trimmer som går på batteri.
Fick i gång den vanliga gräsklipparen och hjälpte ulla klippa lite,
nu när hon har stått still i några dagar.
Krattade upp några skottkärror gräs som det releterade i.
Så åt vi självklart mat hemma.
Sen vid 21 tiden så åkte vi ner till svärföräldrarna för att se om det var nån fest där.
Tittade in i en av sommarstugorna också innan vi drog hem vid midnatt.
Det var den midsommar dä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0