10 dagar kvar till midsommar.

Ja med hönshuset fult med kycklingar och häften blir säkert tuppar.
Så blir man glad när nån vill ha till slakt kycklingar.
Så slipper jag nacka bort dom för att slänga ut till räven.
Nog för han vill ha mat han med.
Men det blir liksom lite fel att ena stunden jaga bort han från hönshuset och sen mata han med innehållet i hönshuset.
 
Idag körde klipparen Ulla fast på brunslocket till vattenledningar.
Hon ska snart få ett nytt underrede och så får jag nog skicka henne på en lite service.
Sen får jag se till så hon inte kör över nått igen.
Blir dyrt annars.
 
Ska ha ett riktigt barndomsminne till matlåda i morgon.
Stekt risgrynspudding.
Det var en av mina godaste maträtter som barn som min farfar brukade göra.
Som även blåbörspannkaka är.
Även den min farfars värk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0