Helgen är slut.

Ledig fredag och barnbarn på besök, det inledde min helg. Fick ha dom kvar tills på lördag. Skönt att man har loftet ibland för övernattningsgäster. Lördagen regnade bort helt och hållet. Men det kom en barnfamilj från grannbyn för att kolla på lite djur. Sen försökte dom få mig att ta hand om deras två kaniner över vintern. Men jag lyckades hålla mig för att vara snäll. Tycker faktiskt man ska tänka igenom innan man skaffar djur att dom ska bo så länge som dom lever på ett och samma hem om man är en liten kanin som har en livs längd runt 6 år. Inte skaffa så barnen har och leka med under sommaren. Folk måste lära sig och ta hand om det som dom ställer till med. Själv har jag fått erbjudande av min bror och få en 12 årigt nordsvenskt sto. Hon blir ingen bra körhäst så det blir en bättre ridhäst istället. Nä jag måste nog säga nej där också men försöker att få nån annan som ändå är ute efter en nordsvensk. Finns inte så många på marknaden. Idag stog det på programet att åka till min bror utanför sunne och hälsa på. Där möte mina barn och barnbarn upp så vi tillbringade eftermiddagen där, bland kor och hästar. Så man fick se den hästen som han ville bli av med också. Helgen blev kort men intensiv och rolig. Nu väntas en vecka med jobb tills på lördag kl 13. Hade varit en bra vecka att köra hö men inte för mig tyvärr. Hoppas nästa där på blir bra också. Så man får göra klart så man kan fokusera på att måla huset och bygga klart garaget. Nog skulle man behöva en dräng alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0