En fullspäckad dag

Ja idag fick vi en utskällning att vi inte har köpt hem virke i lager så att alla längder finns så inte kunden skulle behöva köpa så mycket spill.
Så därför tänkte jag berätta för er hur det ligger till.
Vi får inte det vi beställer utan får va glad att vi får nått.
Det är nämligen  brist på att få tag I virke och särskilt impregnerat virke.
Mycket exporteras utomlands för dom betalar mer för virket.
Sen har vi pandemin som har härjat i över ett år.
Folk är hemma mer och då bygger dom.
Virkesförråden har inte riktigt hunnit fyllas på.
Det byggdes under vintern till och med då det brukar dö ut.
Sen har vi bark borren som härjar i hela landet.
Sjukt mycke träd som bara går till brän ved.
Vad jag är säker på så är det att vi i kassan är helt oskyldiga.
 
Men vi jobbar för högtryck ändå.
Så idag var jag tvungen och hoppa in i kraftern och köra i väg till en kund med virke som var rästat. 
Kul och få göra nått annat för en stund.
Lyckades vända på en liten väg i skogen med den lilla lastbilen till och med.
Jobbar i morgon med.
Men nästa helg är jag långledig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0