Ny vecka.

Ja då har det gått en vecka till.
Helgen blev kort då man jobba lördagen.
 
 
Söndagen tillbringades i fårhuset med att skotta ut två års dynga.
Men Kristopher var här och körde skottkärran åt mig.
Så det gick rätt smidigt ändå.
 
På kvällen kom Sandra med Harry/Leo på kvällsmat.
Dom hade varit på kallas i närheten och tog svängen förbi.
 
Idag måndag så hade jag ledigt.
Var till min mor och hjälpte henne i trädgården.
En sväng till Harry och Leo såklart när jag åkte förbi.
Uträttade några ärende i stan också.
 
När jag kom hem var Linn här. 
Så vi hjälptes åt med dom två sista hölassen som skulle slängas
uppå skogen med gammalt hö.
Så nu är det klart för vintern.
 
Planterade lite ljung utanför stugknuten och gillrat råttfällor i stallet,
hönshuset och ankhuset så nu blir det soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0