Drömer vidare

Ja då börjar midsommar närma sig då.
Detta år kommer och gå till historieböckerna riktigt ordentligt.
Ingenting är som det har varit.
Inte ens styrelsemötena i byggdegården är som det ska.
Men midsommar blir det ändå fast här firar vi på midsommardagen i stället.
Då kommer det bästa jag har Harry och Leo.
Dom kommer bli dom bästa barnbarn man kan få.
Harry är så klok som en liten människa kan va på två och ett halvt år.
Han frågar hela tiden om han kan få sova över hos mormor.
Jag ska lära han allt jag kan min lilla dräng.
 
Nu har jag jobbat två månader på brädgården.
Visst lär jag mig mer och mer.
Men jag längtar nästan efter när eländet tar slut.
Jag trodde jag skulle passa bland brädor och spik.
Men det är ju så mycket mer tyvärr.
Som en dator och min stavning.
Har nog aldrig lidit så mycket i hela mitt liv.
Men allt är ju inte mitt fel men det hjälper ju inte tyvärr.
Undrar vad jag ska hitta på här näst.
 
Min traktor ja.
Den starta ju inte, så jag kom till nån verkstad.
Så jag fick ta hit en från lantmännen så nu blev det fart på den.
Han ska komma tillbaka och laga bromsarna också lite senare.
Det känns rätt bra inför höskörden.
Skulle behöva kolla över om utbyggnad av huset också för att passa på innan jag slutar på brädgården.
Medans jag kan få bra rabatter.
Men det blir rätt tungt ekonomiskt också.
Men jag ger aldrig upp hoppet om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0