Ny vecka på g.

Har varit fantastiskt och vara ledig i fyra dagar.
Fredan var mina barn hemma, och harry så klart.
Hade tur med vädret så vi kunde vara ute.
Harry fick titta på kossorna när dom skulle in och mjölka.
Han är så intreserad av allt som har fyra ben till min belåtenhet.
Ja han gillar alla traktorer på gården också, inklusive den åkbara gräsklipparen.
 
Min bror Johanni var här i går och följde med till bygdegården och tittade på 
ett jobb som ska utföras.
Ville ha lite expert utlåtande på hur mycket jobb det kan bli.
Ska byta ut stolparna på farstukvisten som är helt ruttna.
Ingen i styrelsen hade en tanke på att man kunde göra det själv.
Så det blir jag och kristopher som tar itu med det i sommart.
Som inte jag har nog.
 
Ska fråga chefen i dag om man kan få avansera lite .
Vi söker lite folk till och köra maskiner med svarv och svets m m.
Även om jag är flitig och roa grabbarna på jobbet så är jag ändå en ensamvarg.
Men vem säger att jag inte kan gå ifrån och lätta upp stämningen för dom
nån gång då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0