Nu var det över för i år.

Ja då var årets hö skörd avslutad. 
Blev en smärre chock kan man säga. 
Slog sju gärden men pressade  fem av dom. 
Han som kom och rundbala åt mig hade inte tid mer. 
Så jag var snabb och höra med en till som körde hö brevid mig. 
Om han ville tarätt på det som var kvar, fick han ta det. 
Annars hade jag stått här med 101 rund balar. 
Men det är klart, 74 är inte så lite heller förstås. 
 
Det har varit ett händelserikt skörde år. 
Först Volvon som inte starta så jag fick byta filter och blåsa ur rören så dieseln tog sig fram till motorn. 
Fergusonen som behövde nytt filter för att starta. 
Men det behövs start hjälp varge gång förstås. 
Sen var det ett gärde som var så sönder kört så den lilla traktorn körde fast och dog. 
Var halvmeter djupt dike som gjorts av ett traktordäck. 
Nästa dag fick jag lära upp kristopher att köra traktor så han kunde dra upp mig. 
Och till sist så knäckte jag hö vändaren sista strängarna så den behöver lite extra lagning till nästa säsong. 
Men nu har jag semester fram till måndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0