Sista semester veckan..

Ja då har jag sex dagar kvar på semestern. 
Sen styr jag mot mitt nya jobb i kil. 
Denna sommar har varit för het att måla kåken. 
Färgen hade väll torkat innan den träffa väggen. 
Så jag har hjälpt en granne som jag brukar åka på dans med och bygga upp hennes garage. 
Imorgon sätter vi tak stolarna. 
Så kan det gå när inte snickare dyker upp. 
Tur att vi tjejer på landet inte blir handfallna för det. 
 
Detta med karar. 
Skulle kunna räkna upp minst 10 st som bara skulle jubla om jag bara sa ja. 
Men ärligt vad har dessa att erbjuda. 
Endera kan dom inget
Eller så vill dom inget. 
Eller så tror dom att dom har D E T. 
Eller så finns det inget lockande. 
Eller så gör dom bort sig gång på gång. 
Eller så tror dom att dom är roliga. 
Eller är dom bara patetiska. 
 
Så ärligt en som jag. 
Som river tak och bygger nytt. 
Och hjälper grannen att sätta upp ett helt garage. 
Varför skulle jag vilja ha, en oduglig till kar. 
 
Jag bara undrar... .   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0