Maskerad

Pelle gick till affären som säljer maskeradkläder och frågade om dom hade några fikonlöv. Efter som han tänkte klä ut sig till Adam. -Ja visst, sa biträdet och tog fram ett fikonlöv. -Det går inte, sa Pelle. Jag måste ha ett mycket större än det där. -Okej, sa biträdet. Här har du ett mycket större. -Det är också för litet. Jag måste ha ett mycket större. -Ja ha, sa biträdet, det här är det största vi har. Ånej, sa Pelle. Det är tyvärr inte stort nog. -Jag är mycket ledsen, sa expediten. Ni får nog gå på maskeraden utklädd till något annat. -Jag som så gärna ville gå utklädd till Adam... Nu vet jag inte.....har ni något gott råd att ge? -Jo om jag vore som ni, så skulle jag bara hänga den över armen och gå som bensinpump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0