Första semester veckan avklarad..

Ja då har man haft en veckas semester.
Å vad har blivit gjort då kan man undra.
Har börjat lite med taket på garaget och rivit ner 
gavlarna och byggt upp en vägg där takstolarna
ska ligga och vila på.
 
Sytt på sandras babyväska, men hälften är väll kvar.
Stickar gör jag lite då och då i mellan varven.
 
Häromdagen så värka jag hovarna äntligen på etna och birka.
Igår var hovslagarn här och tog vitspår.
Sen vid 12 tiden så ringde en bonde närmare molkom och undra om
jag hade tid och hjälpa han och köra hö.
Så vid halv tre var jag redo och kassta in första lasset.
Blev fem lass för min del.
Sen var jag tvungen och ge mig för att begemig till fagerås
på spök jakt.
 
Ja ni får tro vad ni vill om spöken.
Men då kan jag berätta att den dagen jag stog på taket och borra
fast den första regeln för väggen.
Börjagde den gammla klockan i garaget som stefan hängde upp för många
år sen som inte ville gå igång.
Började helt plötsligt ticka igång och började ringa hel och halvtimme
under tiden vi stog och jobbade på taket.
Nu har den tyssnat igen!
Jag tackade pappa att han fans med mig!
Så enkelt är det med den saken!
 
Idag var jag bort till plåtslagaren och beställede plåten till taket.
 
Å nu undrar jag över vad jag orkar hitta på idag.
Energin infinner sig inte riktigt idag....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0