Målat och virkat

Snart är denna helgen slut.
 
Börjagde helgen med att gå ut och äta med två arbetskambrater.
Linn och stefan var också med och luftade sina vingar.
 
Sen på lördagen gjorde jag stor ryck med pennseln.
Så nu är det bara en vägg kvar och måla för andra gången.
Sen är baracken nymålad och fräch.
Den ska jag ha för lite hobbyvärksamhet.
Ska flytta in allt mitt matrial för stickning och virkning.
Alla mönster och tillbehör.
Även symaskinen ska ut dit.
Allt för att få livet lättare inne i huset.
 
Har haft en beställning på virkade dukar som jag levererade
i måndags.
Men dom ville ha en till så den gjorde jag klart idag.
 
Så nu ska jag sticka tre par sockor härnäst.
 
Men i kväll så skiter jag i allt och sticker upp till sunne på motionsdans.
Kroppen måste ju få sitt också.
Börjar ju känna av en gammal skada i ett muskelfeste.
Så det blir väll och lyda docktorns order och träna dans.
Bästa ordernationen jag nonsin har fått......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0