Antikviteter

Jag har roat mig med och titta på detta antika program "bytt är bytt" på tv efter jobbet. Man blir allt lite fasinerande över dessa föremål och dess värde. Att ett par stolar kan vara värda 100 000 kr medans en staty som är gjord på 2000 talet. Är uppe i 500 000 kr. Och en känd konstnär som har gjort en tavla som är två meter hög bara kostar 5 000 kr. Min hjärna börjar då och tänka ....... Jag som har tänkt på att skapa i hela mitt liv. Varför blev jag inte konstnär eller formgivare.......Ja eller nått annat. Spelar ju ingen roll vilket. Bara det ger pengar. Jag har ju alltid drömt om att bygga mig ett hus. Men med projektet som jag gjorde på lofftet "rumet till Linn" så tycket jag nästan att den drömmen är redan provad. Men jag har ju en liten sak till som jag skulle vilja prova. Det är och mura upp en liten stuga med gråsten och med en rejäl spismur och den ska jag sätta in farfars gamla vedspis. En liten skogskoja fast med sten och murbruk. Jo då man kanske blir känd till slut när man har lagt skorna på hyllan så att säga. Som den märkligaste Kärringen som ville så mycket. Men just nu så lagar jag risgrynspudding och tänker på farfar. Min största idol här i värden. Han sitter garanterat och skakar på huvudet och undrar..... Varför kan hon inte bara ta det lugnt! HA HA HA HA Jo du farfar det passa dig och pappa. Men inte mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0