livet står still

Vi går helt klart mot bättre tider rent vädermässigt i alla fall.
Själv så går jag och väntar på klipptid.
Den 13 maj har jag beslutat att klippa av mitt tragiska hår.
Jag är ju känd för att tai när jag väl gör det. Så nu blir det
även på detta plan.
Så det är bara och be att det blir bra nu.

Idag när jag åkte hem så körde jag över skogen från Skattkärr för att titta förbi där mitt brorsbarn håller på att bygga hus.
Kom med transport igår morse och där stod det.
Med tillhörande garage.
Kommer bli riktigt bra. Så det är bara och grattulera dom.

Sen har min älsta dotter skrivit på husköp igår eftermidda.
Jag blir så enormt stålt över att mina barn blev klokare och smartare
än sin mor.
När jag var i hennes ålder.
Hadde jag inte druckit alkohol. Fött Sandra och flyttat ifrån hennes far.
Tur att hon tar det i en annan ordning.

Man ska inte vara otacksam men man börjar ju undra om man inte
ska få ut mer av livet.
Om jag visste vad jag kunnde uträtta med en hammare och murslev
för 15 år sen. Då hadde jag struntat i detta lilla hus jag bor i och tagit
itu med det stora på en gång.
Då kanske min lilla kropp haft lite ro nu.
Men det sägs att livet är utstakat redan från början.
Synd bara dom hade en dålig dag när det var min tur.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0