operationen

Ja nu har det gått fjorton dagar sen min tumme slog i backen.
För nio dagar  sen så var jag in tillbaka och skulle operera tummen på plats.
 
Fick en kallelse att jag skulle infinna mig kl 7.30 torsdag morgon den 8 oktober.
Skulle inte äta frukost på morgonen och inte dricka något.
Kommer dit och får reda på att det kommer och ta tid för det var ett akutfall före.
Klädde om och satte mig till att vänta.
En efter en kom in och satte sig lite försynt och inte sa något.
En tjej i 61 års åldern fick problem och fylla i sin lapp så hon började prata om frågorna
som skulle besvaras, sen var samtalen i gång.
Fick reda på allas krämpor och tillstånd.
En efter en trappade av in till sin operation och där satt ja....
Ringde till stefan och tala om att det drar ut på tiden.
 
Vid halv fyra kom läkaren och sa det var dags. Han slog sig ner och började prata lite
om vad som skulle hända och att jag kunde få lokalbedövning i stället om jag ville det.
Han såg väll att jag var krigare antagligen ha ha ha ha
Fick slänga mig upp på en säng i operationssalen.
Och dom började förbereda operationen.
Jo då det bröts i denna stackars tummen tills den var i ett bra läge.
Sen så borrade dom in några stift i benen så att det skulle sitta på plats när han släppte.
Sen kom ett nytt bandage på, som jag hade talat om för han att mina andra fingrar måste jag
kunna röra på. Han försäkrade att det skulle bräcka det förra gipset..
Operationen tog nog bara 15-20 min.
Så vid kvart i fem fick jag äntligen äta.
Fick en extra smörgås av syster för att jag så tålmodigt hade väntat så snällt i väntrummet.
 
Gissa om jag är rastlös.......................................................................................
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0