13 dec

Idag har jag bara suttit inne och stickat och bara latat mig. Medans stefan flyttade på dyngstacken så man kan köra ut ny dynga under vintern, utan och slita häcken av sig. Va! Vilken ide det var?? Min så klart. Sen så laga han stacketet i den lilla fårhagen som vi har till lunch hage. Så hästarna kan få lite mat när vi inte är hemma underdagen. Vilkens ide?? min så klart! Jo lite har jag allt gjort skött djuren, eldat och lagat en köttgryta. Så igår så var jag på loftet och gerade golvlisten på plats. Skulle göra taket också men jag måste hitta på ett litet patent, där listen från snetaket möter den vågräta listen. Om bara elektrikern kan komma någon gång!!! Var på dans igår kväll. Behöver all motion jag kan få nu känns det som. Träffade en hel del dans vänner och stog och pratade i pausen. Några nyfikna blickar kom det lite då och då. Dom undrade nog vad vi pratade om när dom skrattade så åt mig hela tiden. Ja ja en del är ju så lättroade.......eller är jag så skoj!! Åtta arbetsdagar kvar till jul! Sen tre till så är det nyår! Fantastiskt att man lyckas överleva år från år. Hoppas nästa år blir lite lättare. Känner att jag behöver lite flyt i tillvaron nu. Trevlig lucia på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0