Syn skärpa.

Nog har man fått hört att man är domenant alltid. Men nu tog det och blev droppen. Var till optikern i går och skulle utvärdera hur jag tyckte linnserna satt. och hur dom har funkat. Fick ju två olika ett som skulle se på långt håll och en som jag skulle läsa med. Jo då sa jag, när jag bytte linnserna och satte dom tvärtom så kunde jag se ganska bra faktiskt. Hon tittade lite konstigt med ett flin på läpparna. Så hon kollade om det kunde vara något galet. Nej det var så dom skulle sitta men då säger tjejen att mitt vänstra öga var dominant. Så det ögat brukar man inte använda till och läsa med. Inte konstigt att jag såg skit bra med det ögat då. Det är väll där mitt onda öga sitter som skär igenom stål. Så hon beslutade att jag kunde inte ha två olika. Så nu blir det progresiva linnser där också med samma styrka på båda. Så jag inte behöver bry mig om vilken som ska sitta på höger eller vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0