En dålig människa...

Ja det är inte konstigt att det finns så många deprimerade människor här i värden. Det är ju bara och se på mig! Ibland så behövs det inte mycket för att man ska gå igång. Såg bygglov nyss. Där fick dom ett kök renoverat, det var störe än hela mitt hus. Det var tyskar som flyttat hit för 12 år sedan som hade dåligt med pengar till och bygga upp en fallfärdig gård. Nu var huset på gång och en hel drös med hästar som hon drev ridskolevärksamhet med. Och här sitter jag i mitt lilla dockhus. Jobbar sju till fyra. När en kommer hem är det mat att laga. Sen är det bara och gå ut till djuren. När det är färdigt så har man några timmar till kudden. Jo det livet har jag valt? Men man undrar varför kommer inte bygglov hit och hjälper mig att bygga. Eller varför kan inte jag få vinna några miljoner. Eller varför kan barnfamiljer ha råd till skidsemestrar för 30 tusen under sportloven. När inte jag kan lyckas få tak på uthusen ens. Varför får jag ta hand om alla andras problem när ingen kan sträcka ut en hand till mig. Varför kan inte jag få bli belönad för det jag kan, utan få hela tiden anpassa mig och bli i fråga satt för allt som jag inte kan. Varför måste jag ta hänsyn när ingen gör det mot mig. Jag bara undrar????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0