Sista april.....

Nu går det minsan mot ljusare tider.
Inte minst nu när man får vara ledig i morgon igen.
I lördags så var jag på sista dagen på skogskursen som jag har gått.
Men tyvärr så van jag ingen ny motorsåg.
Men det var riktigt kul.
Testade olika stationer som att kunna mäta hur högt ett träd va.
Där var jag ingen kung kan man säga, hade 4 meter fel där.
Men sen skulle man med hjälp av en attrapp fälla ett träd rakt.
Där var det en mät planka som det stog poeng på 1-10 där 10:an var
mitt i prick.
Jo då! där satte jag en 9:a.
Tippspromenad var det också men där hade jag nog inte många rätt.
Sen var det en station med hur man beter sig när en skada har skett
och hur man förebygger att man blir funnen lättvindigt borta i skogen.
En station var med hur man kvistade säkert och En hur man fäller på
ett säkert sätt.
Sen blev det korv och bröd till alla....
 
Ja och på söndagen var det ju göteborg horse showen som tjejerna har längtat
efter sen julaftonen då dom fick biljetter i julklapp.
Jag sjutsade ner dom och sen åkte jag vidare till ullared och fyllde bilen med diverse
saker.
Sen upp och hämta upp dom igen och körde hem.
Startade kl halv 6 på morgonen och kom hem 21.15
Sen upp igen på måndag morgon och iväg till jobbet för att sedan åka lämna linn
på krk.
Vidare till grums och köpa hönsfoder och fårfoder på miwo produkter som stänger
redan kl. 17.00.
Och kl 19.40 var det dax för mig och rida.
22.00 var det gonatt.
Så gissa om jag är glad åt första maj i morgon.....
Trevlig valborg på Er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0