Vår på gården...

Idag så följde linn och jag med stefan till krk när han skulle rida.
För efter ridningen så skulle vi till grums på häst mässa.
Linn och jag köpte knall röda ridbyxor så nu ska jag synas ha ha.
När vi kom hem så var det och kassta sig ut i vedhögen.
Så nu har vi klart det som behövs för ett års förbrukning tjooo.
Men det får nog bli något mer för vi har bara björkved.
Måste kanske blanda lite, annars så brinner väll kåken upp i vinter.
Sen kasstade jag mig upp på troja för att få igång henne till nästa utmaning.
Hoppning nästa helg i grums blir det då för linn i två klasser.
Jag tar en lextions häst i stället som passar mig lite bättre.
Troja är allt lite för stor för mig, jag flyger nästan ur sadeln när hon
kliver på i sina stora kliv.
Men en sak tyckte jag värka konstigt.
När vi klöv ved, så blev det så varmt så jag funderade på och ta av jackan.
Stefan sog och frös sa han. m m
Betyder det att jag arbetade mer än han?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0