Vad vill jag säga med det här...

Var och hämtade ut min mobil efter jobbet.
Så nu ska han funka igen.
När jag kom hem så var linn ute och red.
Stefan skulle gå ut och börja i stallet.
Då började jag med och göra pannkaksmet på 1 liter mjölk.
Rationel som en är så tog jag och stekte i två stekpannor.
sekunderna i mellan vändningarna så smörjde jag en sadel och
en sele.
När jag var klar så gick jag ut för att hjälpa till så dom kunde komma
och äta någon gång.
Då gick jag till fåren och gav dom kraftfoder först och då får man passa
baggen så han inte knuffar bort tackorna.
Gav dom vatten och slängde ut hönäten utan för som stefan kom och
tog sen för att fylla.
Sen gick jag och fyllde vatten ute för i morgon.
Gav hästarna kraftfoder och hö.
Gick till hönorna och fyllde på mat och vatten.
Flyttade över 8 hönor längst in och tog sen 5 hönor som inte
värper och flyttade över dom till tupparna som blev ensamma.
Linn stog och borstade bort lera på sin häst och vad gör stefan.
Ja det är just frågan. Ni fattar vad jag vill säga med det här.
När jag fick syn på honom. Så väcker jag honom ur dvalan och påminner
om att det behövs lagas i bingen som vi lägger i höet ute.
Ja just det ja!! svarar han då.
Fick även ge kaninen i stallet mat och vatten.
Ska begära löneförhöjning tror jag. Jag måste ju vara snabbare än bliksten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0