Tre väninnor...

 
Tre väninnar träffades efter många års frånvaro.
De gick ut på krogen ochfirade.
Den ena sade:
-Min man är så snäll så han bjöd mig till Västindien när jag fyllde år.
Den andra sade:
-Min man är också väldigt snäll. Han gav mig en ny Volvo när jag fyllde år.
Den tredje sade:
-Vi lever enkelt och kan inte unna oss sådan lyx, men vi är lyckliga ändå.
Min man kan ha 13 st. kanariefåglar på snoppen.

Fortsättning följer:

Frampå kvällen erkände de att det blev ingen västindienresa.
Vi åkte till en moster i skåne.
Ja, sade den andra. Det blev ingen ny Volvo för mig heller.
Det blev en begagnad Skoda.
Ja, sade den treje. Jag överdrev lite jag också. Den 13:e kanariefågeln får
allt stå på ett ben om den ska få plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0