En späckad lördag.

Ja då var denna helgen till ände.
Inte riktigt vilat som man kanske borde när det är helg.
På lördagen var jag och hjälpte till och klippte 5 tackor.
Får bli mer till nästa helgen. Kroppen liksom pallar inte mer åt gången.
Men dom fåren var allt lite roliga det måste jag säga.
Den ena var så stillsam så den var nästan död.
Hon tyckte det var lite jobbigt och sitta på rumpen,
så jag ställde henne upp och där stog hon medans jag fick
fara runt på kroppen med klipparen.
Riktig ball typ.
Men sen fick jag ett riktigt monster på slutet.
Men under all ull så fans det en liten stackare som var en riktig gammal haga.
Hon ville inte riktigt det samma som jag.
Men som sakt man är ju stönig och med lottas hjälp så
var det väll inga problem igentligen.
Men man kan säga att musklerna har fått jobba denna helgen.
Sen hem och maria som ägde troja kom och lärde oss hur man kunde
träna tömkörning med henne.
Riktigt skoj och vad duktig troja var på det.
Avlutade med en liten 60 års fest. Stefans älsta bror fyllde år.
Lite latjo lajban blev det allt. Stefans mellan bror kom och var på pickalurven
redan från början. Och innan kvällen var slut så somnade han på köksbordet.
Ja kallas det fest så gör det. Han är inte den som missuppfattar saker och ting.

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte Grahn

Ja fråga mej inte varför jag har sparat på gamla tackor som är mellan tio och tretton år :-)de har liksom bara blivit kvar ,,,det syntes att de var gamla :-)haahha jag har inte tänkt på att skinnet på halsen hängde :-) för än du frågade hur gamla va desa tackor :-D hhiihii alla som känner Hellena :-) kan ju tänka sej hennes ström med ord som kom :-D jag fick skratta gott ,,,

2012-03-19 @ 10:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0