Släckta är värst...

Jaa jag blir mer och mer övertygad om att min släkt är inte kloka.
Har sett på face book att min bror skulle flytta ifrån kärringen sin.
Men jag förstog det som det skulle vara något tillfälligt.
Så jag blev lite snopen när det står att han skriver i skilsmässopaperen.
Och jag är av den åsikten om man tuggar galla till andra får en tåla galla till baka.
Så nu börjar hans ex morskna till åt mig och ge mig pekpinne på näsan.
Kom igen säger ja. Om ni inte har tätt på fötterna så ska ni jävelen inte gå ut i regnet.
Hon svara mig att man ska vara gift innan man skaffar barn och jag vet inte minsan vad
dom har fått utstå mycket och menar att det ligger till grund för skilsmässan.
När det gäller detta så är mitt krafft fällt i huvudet på topp.
Dessa hade mage och ringa direkt när dom fick höra att jag ärvde pengar efter min far.
Dom ville låna 15 tusen för dom skulle köpa bil.
Då erbjöd jag dom och få gratis min fars bil. En ford siera 87 års model som hade gått 10 000 mil.
Den dög inte!
Sen skulle han ha pengar till något mer som han inte ville säga.
Och det kan jag medela att det var skade stånd för att han drog till en person.
Han ringde flera gånger innan jag gick med på det.
Och jag var hård i mot honom att det gällde för honom och betala av skullden
varge månad. Han sa att det var inga problem.
Inga problem började rendan första månads betalningen.
Tog nog över ett år innan första betalningen kom.
Efter två år när han hade haft skuld sanering så kom pengarna i en klump summa.
Men där i mellan hade jag dragit av skullden med tusen kronor som han fick i bröllopspresent.
Festar och dricker gör dom titt som tätt. Tre barn har dom lyckas knövla till och hon hade en
sen förut.
Jo då jag fattar nog hur dom har det. Själv så vet jag att jag skulle aldrig sätta mig i den sittsen.
Och jag fattar vad prästen säger också. Så därför är jag inte gift häller. Trost att jag har haft en del
sambos. Jag har lärt mig och överleva. För man kan bara förlita sig på sig själv för det är endast jag
som kan bestämma över mitt eget liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0