Lätt som en plätt.

Ja då var man till baka på nätet.
Känns som det är evigheter sen.
Har haft lite mycket att göra.
Igår så var jag och firade två systrar som flylde år.
Kan säga att det var ett riktigt kallas de, som utspelades här borta i skogen.
Själv så var jag ju nykter då som vanligt.
Men det går ju bra när man har talets gåva ändå.
Mer synd om andra som inte tyvärr ens kan prata fast man ber om det.
Men nu är det så att jag hittade en bagge på blocket i torsdags som jag bara var
tvungen och köpa.
Så jag drack inget på grund av att i dag så stack jag ner till trollhätan och hämta hem
lilla olle.
Det var linn och jag som tog oss en liten tur ner.
Olle bodde i upphärad där också min mormor bor.
Så det blev ett besök in till henne också.
Och som sakt tuppen är ett minne blott i snön.
När jag kom hem med olle och var klar med installningen.
Så var jag in till hönorna och skulle göra kvällen.
Då hade han klämt till en höna så hon halta.
Då var det klippt! Bägaren rann över kan man säga.
Hade hittat lite små saker här hemma som jag inte var riktigt så nöjd med ska jag erkänna.
Som hjälpte till mitt humör. Så nu kan man det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0