Nu kan dom få lamma....

Idag har jag haft semester halva dagen för att kunna vara med på
en lammningskurs.
Det var länstyrelsen som hållde i den.
Riktigt roligt var det, man lär sig allt en hel del.
Synd bara att jag har nästan 5 månader kvar till mina ska lamma.
Igår så var jag till grums och provred i en ridgrupp.
Det var riktigt roligt det med.
Konstigt det där med och lära ut.
Att man kan lära ut på ett helt annat sätt men ändå mena samma.
Så i går fick jag höra om samskänkel. Aldrig hört förut.
Det har man i skänkelvikningen endast.
Men jag blev allt lite märkvärdig när ridläraren berömmer att jag
hade så bra sitts så han behövde inte säga något om den.
Behövde bara bli lite längre i mina ben.
Nja jag är bara 1.60 tyvärr. Ha Ha
Men jag ska träna nu på vitspår och hålla ut mina ben lite mer.
Men det kan bli lite svårt, man sitter ju som i spagat på honom.
Så måste jag upplysa er, som tycker hästsporten är liten.
Det finns 362700 hästar bara i sverige och det är bara dom hästarna som
är registrerade.
Undrar om dom är herre lösa efter som man inte tror att det sysel sätter
så många.
Klart att en hel del är ju travhästar, men ändå. Enhel del hästar är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0