Kan om jag vill.

Idag har jag varit riktigt duktig.
Har städat hela övervåningen, ja inte är det stort men mycke grejer.
Bäddat rent och tvättat sängkläderna.
Bytt gardiner både i kök och vardagsrum och tvättat fyra tvättar.
Bakat rulltårta och mockarutor som jag ska ha med till krk.
För i morgon är det hoppning för linn igen som hon ska vara med i.
Då ska jag passa på och stå i cafeterian och sälja lite kaffe och kaka.
Kan bli lite varmkorv också.
Varit till molkom och handlat, då passade jag på och gå upp till svärmor.
Skulle mäta hur långa gardiner hon ska ha till vardagsrumet.
Då passade hon på och skicka mig till affären och handla lite.
Sen när jag skulle gå sa hon att nu hade hon något och se framimot.
Kul när man kan glädja dom gamla med så lite.
Tror att vår lilla kanin molly håller på och tackla av.
Hon äter inte så bra. Ska prova och ta in henne resten av vintern.
I natt hade vi 21,4 grader kalt.
Så det blev första natten som det frös i vatten hinkarna.
Även vattnet hos hönorna frös.
Nu är det en riktig skit tid framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0