Genus dravell...

Nu är det genus pratet jag irriterar mig på denna gången.
Nu ska det plogas efter den prinsipen också.
Hörde på radion på jobbet när dom interjuvade lite folk om snöröjning.
Även karlstads kommun var med.
Måste säga att jag blev riktigt stålt över den mannen som var ansvarig
här i karlsdat.
Den prinsipen dom hade arbetat fram på en annan ort, som jag inte mins vem
det nu var.
Gick ut på att det var jenus tänk.
Som att dagis skulle plogas först och så vidare.
Ja ha, säger ja??? Vart tog jämnställd heten vägen nu då.
Är det helt plötsligt bara mammor som lämnar barn????
Det visar sig till slut att karlstads kommun, följer redan den plog listan sen
länge tillbaka.
Och det enbart för att dom tar det som är mäst viktigt först och så vidare.
Han visste inte ens att det var genus tänk.
Utan sunt bond förnuft.
Lev efter det vill ja säga så slutar det gott ändå utan detta prat om
jämnställd het och genus prat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0