Förste advent...

Det finns så mycket små skit och tycka till om så jag blir förlamad.
Har inte haft ork till och bry mig så därför blir det inte mycket skrivet
för till fället.
Men det senaste var ju detta mjölk pris krig som håller på.
Vem faan vill jobba gratis.
Nej varför skulle milko vilja det.
Ta alla stålar för bönderna ni.
Dom har ju sin livsstill ändå så varför bry sig.
När bönderna har dött ut så hämtar ni väll mjölken i danmark eller någon
annan stans ifrån så det kvittar väll er.
 
Linn och Sandra är i stockholm på hours showen under helgen.
Så jag har tagit på mig ansvaret och rida troja så hon inte degar i hopp
nu när vi har fått igång henne lite.
Men fy fasen vilken seg häst.
Bryter väll av nacken på henne en vacker dag.
Hönorna börjar det nog bli kallt åt för ny börjar ägg tillvärkningen gå ner igen.
Känns som allt går i mot mig nu.
Förutom att vi nog ska sattsa på och köpa oss en grävmaskin.
Det var väll faan om jag inte ska gräva upp hela backen så vattnet kan rinna fritt.
Men då ska det vara där jag bestämmer att det ska rinna.
Får se hur många som kommer då och knackar på dörren.
Då kan jag rädda mina egna åkrar som håller på och växa igen.
Synd bara att domligger längre bort så jag har inte någon glädje av att hålla
lanskapet öppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0