Väntar på helg.

Då var snart det helg igen då.
Och bättre i ryggen är jag också.
Känner att jag har medvind nu en stund.
Så efter att jag hadde lagat mat och skottat så bar det av ut på åkern
och satte ner stängsel stolp till vinter hagen till fåren.
Imorgon blir det och skruva i isolatorerna och sätta upp trån.
Måste även spika i hop någon slags bord till mat skålarna.
Det kommer i för mycket strö så det gömmer maten för hönorna.
Deras hjärnor är ju inte sååååå stora så dom fattar att maten ligger gömd.
Fick leveransen på klippaskinen och ett nytt elagregat igår.
Men vi får se om det blir någon skallpering.
Ska ringa och fråga henne jag sköpte fåren av vad hon tycker, och om
hon vill komma och hjälpa mig kanske.
På lördag ska jag hjälpa svärmoder med gardinerna och på söndag så är det
någon slags hästhoppning på krk som linn har skrivit upp sig på.
Så ska vi försöka hinna hem till ett kallas som hålls hos stefans bror.
Lilla Natalie som fyller ett år.
Ska väll försöka med och fira linn lite också.
Hon blir ju 15 år på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0