Ivriga idioter.

Nu fick jag några minuter över så då tänkte jag berätta något som hände mig igår.
Om ni har hört på stan om en galen kärring så var det jag.
Skulle till Willis och handla efter jobbet.
Åker som vanligt närmast affären, där håller en på och backar ut på höger sidan.
Så jag stannar och väntar på min tur. Ja det trodde jag ja.
Där kommer en idiot och kör förbi mig. Jag skriker till och slänger mig på tutan.
Han som kör och den brevid bromsar och tittar sig bakåt och ser mig förbannad.
Ni som känner mig förstår hur jag såg ut. Han blir stel som en pinne och bara stirrar på mig.
Det går så länge så jag börjar undra vad han tänker hitta på.
Men så småning om så glider han i väg.
Då kommer det en till och tänker åka för bi mej.
Då har jag fått nog och stirrar ut genom fönstret och han hajar till och vänder sig om
och för syn på mig.  Tvärnitar och bara glor. Jag glor tillbaka, sen så kör jag iväg och parkerar
på vänster sidan där det också fanns en plats.
Bilen som stog brevid mig kör in på höger sidan, där den bilen som bakade ut från
allra första början. När jag kliver ur så tittar han på mig.
Jag biter i hopp och väntar på att han ska säga något och då ska han få höra.
Men han vågar inte säga något utan tassar efter mig och hämtar en kundvagn.
Men han håller hela tiden koll på vad jag gör. Han fatta att det var nog ett klokt beslut.

Så jag säger GUBBJÄVLAR passa er. Liten är jag, men låta kan ja.
Och om ni inte kan köra bil så låt bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0