En ny vecka på gång.

Ja idag blev det min tur och följa med stefan ut med hästen.
Så på morgonen gav jag hästarna hö inne så dom inte han dreta ner sig så mycket.
Tyckte själv att det var ett smart drag, för då blev det och rida tidigt så man han med annat också.
Som t ex åka till bordrocks och hööks.
Stefan är ju tvungen och inhandla lite saker till hästen.
Sen när vi kom hem så väntade älg köttet på mig i kylen.
Det var bara och sätta sig ner och börja köta.
Nu till veckan är det höstlov i skolan, så linn är hemma.
Men tyvärr så har jag smittat henne med min förkylning.
Så hon kan ju passa på och villa sig under veckan i mellan rid passen på troja hi hi.
Är ju lite töligt nu när klockan är flyttad en timme.
Så man hinner nog inte ut och rida nu efter jobbet, förrän vi får belysning på ridbanan.
Nu är min bil färdig lagad. Så det blir och köra hyndai till jobbet i morgon.
Skönt och få något riktigt och manövrera hi hi.
Men det är klart jag slog rekord på och dra så lite disel som möjligt med stefans bil.
Så han undrade hur jag kör. Ha Ha han skulle bara veta.
Han på stog att så lite har inte bilen tagit sen han köpte den.
När vi åkte till karlstad idag så ökade förbrukningen igen.
Från 0,61 till 0,65. Behöver inte säga vem som körde va!!
Tänk att man får med lite guld korn då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0