Snart ledigt igen.

Har mätt ute stallet som jag vill renovera i sommar. Hela 44 kvadrat stort.
Där har jag tänkt få plats med två rum som jag ska ha hönor i.
En fålla till mina tre får som jag tänkt hämta i sommar och en sadel kammare.
Sen så vill jag ha en spolspillta där i mellan.
En dörr som går in i stallet och en dörr som går rakt igenom till logen.

Logen behöver rätats upp, gräva ur där inne så jag kan gjuta golv.
Plåt på taket. Regla upp och isolera. Avlopp i golvet och dra vatten från stallet.
Ström, massa dörrar och fönster.
Nej jag behöver nog kinappa någon som inte har tummen mitt i handen eller lider utav latmasken.
Varför känns det som jag är den enda överlevande varelsen i helavärden.
Kanske för att jag får både svara och ställa frågan.
Men i morgon får jag i alla fall hit hovslagaren.
Får passa på och töla då en stund.
Då får man i alla fall svar på tal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0