Lite tankar om ordens betydelse.

Har gått igenom en hel del annonser på hästar.
Närmare bestämnt på sidan 110 gav jag mig.
Annonserna är skrivna lite roligt tycker jag.
Som t.ex
Man säljer väll inte sin bästa kompis el. Nu ska jag sälja min ängel
Visste inte att det fans änglar en gång.
Läromästare? Va! kan dom instruera också. En sådan häst skulle jag vilja ha.
Då behöver jag inte någon ridlärare alltså.
Värdens underbaraste kille brukar det så! Behåll den då för dom växer inte på träd.
Den här är bra den: Gullig barn ponny.
Vilken ponny är inte gullig och en sak till det är bara barn i regel som kan rida ponnys.
I en annons så stog det att hästen var så lugn och snäll i all hantering.
En riktig ängel alltså. 
Och så var det en film som dom skickat med och man kunnde knäppa på och se hur den rörde sig.
Då får man se att det sitter en liten röd rosett i svansen.
Vet ni vad den betyder?
Jo att den kan kicka till med bakbenen.
Vem har sakt att det ska vara lätt och hitta sin ögonsten som är som en ängel.
Som ska lära mig allt om ridning och vara min bästa vänn och under baraste kille/tjej för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0