Dag 7.

Började och sätta upp andra lagret staket brädor på ridbanan.
Hade god hjälp utav Linn och Sara.
Maria kom hit och skulle köpa ägg åt mormordern.
Medans vi stog och pratade så kom det en obarmhärtig tromb och drog förbi.
Efter lite fundering så kom vi på. 
Jag hade berättat att linns komfirmation kostade 1500 kr.
Tyckte maria var lite dyrt för att få komma in i himelen.
Visst men det slutar ju med ett ridläger och då är det ju ganska bildigt helt plötsligt.
Annars skälv klart betalar man inte så mycket för att läsa på om gud.
Och så visp så var party tältet i en liten skräp hög på backen.
Förlåt gud det var inte meningen.

Stefan har slagit det första gärdet idag så nu är det och hålla tummarna.
Skälv så åkte jag iväg med linn på ridlägret.
Men innan det så passade jag på och plocka lite jordgubbar i edsvalla fast det var stängt.
Två killar stog och hållde koll på 15 utläningar som plockade för fullt till försäljning.
Så han sa att jag fick plocka ändå och så gissade vi vad det vägde.
Vem vet vilken som fick dom pengarna men jag fick i alla fall 5 l jordgubbar med hem.

Kommentarer
Postat av: René Jörkil

Hej hur går det med höet torkar det något? vi slog också hö i går och det ser fint ut Åke åker runt och vänder på det så det ska bli torrt, har tänkt vi ska köra in det på torsdag. Mvh René

2011-06-27 @ 20:16:58
Postat av: Lotta Grahn

Ja man får tänka på vad man säger, vår herre hör allt:-) när det gäller priset på att få höra Herrens ord tycker jag det är rimligt :-) nu tror jag han hjälper mej med min akuta magsjuka , efter jag åt pizza i dag :-)

2011-06-27 @ 21:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0