10:onde dagen

Då var denna dagen till ände och arbetar tröjan åkte i tvätt korgen.
Dax och börja dereta ner nästa.
Stefan nappade och sa att hanses tröja luktade bäver.
Det var så illa så han trode att tröjan skulle ruttna utav all svett.
Tror snart att han längtar efter nån bimbo inne i molkom på högklackat som gillar och inte göra någon ting.
Det börjar ta på krafterna i denna heten.
Imorgon blir det en mördar dag. Då ska vi börja pressa hö.
Gissar att det blir 350 st bal.
Så i dag har jag ränsat i höladan för det finns lite hö kvar som jag staplade snyggt i ett hörn.
Och så har jag vänt i höt som ligger ute på gärdet.
Till morgonen blir det och stränga.
Snickrat upp dom sista underbrädorna på sidorna till utestallet.
Men nu måste vi iväg och köpta läkt brädorna också när vi får tid.
Stefan har satt i gång en pump som man kör ner i lagårdskällan som man kan vattna med i trädgården.
Så nu har dom stackars jordgubbs plantorna fått tagit simborgarmärket.
Brukar höra att jag är glapp i käften, börjar förstå det nu.
För under kvällen så bevisade jag att jag han stänga munnen så snappt att en flugga fasnade i mellan.
Gör om det ni om ni kan!

Kommentarer
Postat av: Bengt

Glöm inte att ta semester åxå. Låååångt till nästa!

2011-06-30 @ 20:04:04
Postat av: René Jörkil

Hej körde in hö i dag fick ett lass kvar men det tar vi på torsdag. Har lite hö på ett järde som vi inte får plats med men det finns många häst folk runt omkring här som vill ha så det är bara att köra. Torsdag kväll skrev jag detta och nu är jag klar med allt hö. Hur går det för dig? har du fått in ditt klart också eller. Mvh René

2011-06-30 @ 21:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0