Gud hör min bön.

Då var det snart helg igen.
O vilken helg sen som väntar.
Ska köra hö i morgon om gud vill.
Ska komma någon och titta på traktorn endera fredag eller lördag.
Sen är det häst hoppning på lördag.
Skulle behöva göra nytt bete till mina får.
Lagade stengslet på ett ställe idag och efter det sa stefan " om det inte håller nu så säljer vi fåren"
Han börjar och bli rolig nu för när vi åt mat sa pratade linn om att hon skulle villja komma på
en häst aktion någon gång i livet.
Men hon tyckte att det skulle vara svårt och sitta still så länge.
Då sa han till henne att hon skulle nog köpa verenda häst efter som hon skulle flaxa med armarna.
Och det skulle miss tolkas.

Har kört sönder hövändaren också under kvällen tjoo!!
Varför skulle det någon gång gå bra. Jag bara undrar.
Men om traktorn blir såld då blir det och köpa en plastare till pressen.
Slut med kångkande på hö. Då får traktorn jobba hedan efter.
Jag säger upp mig och blir engilage bonde, varför inte det finns ju sämre jobb!!!
Bättre riktiga får skallar och jobba med än missanpassade fårskallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0