Bä bä vita lamm.

Änligen är väntan slut.
Men det blev bara tre + en liten som hon inte viste vad hon skulle göra med.
Så den fick vi gratis.
Men det ska bli tre till när dom har lugnat sig så hon får tag på dom.
Den lilla svarta har linn fått som muta så att hon ska tycka om fåren.
Så den har hon döpt till "tova".
Sen ska en heta Ulla och en Ulerika.
Kom gärna med lite förslag, för våran fantasi har sinat.
Hälst vill vi ha något som förknippas med ull och den hanteringen.
Jämt nu så känns det som att det var tur att det dröjde innan fåren kom hem.
För annars så skulle nog inte jag ha fått så mycket gort under semestern.
När vi hämtade dom så var alla lammen hon hade väldigt närvösa och skrek mycket.
För hon hade delat på deras mamma och alla bagg lamm.
Men när vi släppte ut dom här hemma så såg det ut som dom blev väldigt lugna och sa nästan
ingen ting och började äta på en gång.
Känns väldigt skönt att dom värkar trivas med sitt nya hem!!!
Är jag en riktig fåra herde nu om jag skaffar mig en käpp?

Kommentarer
Postat av: Lotta Grahn

De kan heta Ulla-gulla, Tova -Maja , Ulla -flisa , ets, ;-) herdestav är inte lätt att använda, jag har en, men jag har inte lyckas få nån fångst i den:-) du kan ju träna på dem hemma , :-) om de försöker komma, ifrån arbete på gården :-)

2011-07-12 @ 22:18:05
Postat av: Carina

Rya, Lovika, Maja-Gull,Ullevi,eller varför inte Ullared.

2011-07-13 @ 01:49:29
Postat av: René

Hej du kan kalla en för Ullis och ska du skaffa en bagge kan du kalla honom för Ulrik. Nu har du skaffa dig arbete i alla fall när du har får, dom ska klippas och sen ska du ta reda på ullen och göra garn av det så du kan sticka varma kläder sen. Mvh René

2011-07-13 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0