Fårbonden helena

Nu är mina funderingar på att bli får bonde.
Undrar om det går och livnära sig på det.
En hel massa hö måste jag bärja i alla fall, det fattar jag.
Undrar även över hur många en måste ha för att gå runt.
Det kanske översvämar hela gaperud med ulliga får.
Men söta är dom i alla fall.
Kan ju ha lite hönor vid sidan om som omväxling.

Var med stefan på ridningen idag. Det var hoppning och han skötte sig riktigt bra.
När vi ändå körde förbi torgnys trä så köpte vi med oss vägg skivor till friggeboden
så nu får vi se om vi kan göra klart den snart.
Så vi får in lite grejer.
Hö loftet ovanför ute stallet är tomt nu, så jag är sugen på och riva så det är klart när det blir vår.
Då jag tänkt att ta fram mur sleven och bygga hönshuset som jag så länge villat göra.
Vad vore livet utan drömmar, jag bara undrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0