Om jag kunnde skulle jag byta.

Ja idag så har jag fått spana in lite får på nära håll.
Särskilt en undrade vilken kuf jag var. Rädd men nyfinken.
Men för att överleva på kött produktion så värkar det som jag skulle behöva 500 st.
Lite mycket kan man tycka och hålla reda på. Ska ju försöka hålla dom vid liv från lo katt och varg.
Men inte nog med det så talade dom om att dessa utläningar som gillar får.
Om dom kommer så ska man sälja till dom det är lika bra för annars så tar dom vad dom behöver i alla fall.
Kul! Jag som trode det var synd om dessa utlänska stakare som har varit med om så mycket elende.
Tänk om man kunde spola till baka tiden och börja om på nytt.
Börja om från den goda tiden då dörrarna stog på glänt på gårdarna och bara en hasp på uthusen.
Hästen stog i stallet och väntade på sin arbetsdag.
När lördagen kom så släpade man sig i väg på någon logdans.
Söndagen var det kyrkan, rästen av dagen vilade man.
Det var helt klart bättre tider om man jämnför dagens samhälle när man inte går säker hem knappt på ljusan da.
Fy fasen va jag har hamnat snett här i livet. I alla fall fel tidsålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0