BB har öppnat i mitt vardagsrum.

Ja då får man se om man kan få sova i natt.
Fyra kycklingar har kläcks idag och tre till är på väg.
Skulle vilja hålla mig hemma i morgon men ack det får man ju inte.
En av kycklingarna trode jag skulle dö.
Han var så slapp och orkade inte ur skalet så jag fick hjälpa till.
Det såg illa ut, men när jag kom hem från att hämtat linn i grums.
Då hade bäbisen kvicknat till. Så det var nog i grevens tid att jag fick ut den.
Har börjat och hjälpa en till ut ur skalet. Läste i hönsboken att det kunde vara svårt för
kycklingen och spräcka skalet själv, om den inte fyller ut skalet.
Så jag såg en nu som har väldigt stort skal.
Det är fullt upp kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0