I mitt röriga huvud...

Jag hade så mycket som virrvlade runt i mitt huvud när jag körde till jobbet i morse.
Men nu är det som bort blåst.
Men jag måste ju i alla fall börja med och grattulera min lilla syster Beata som fyller
18 år idag.
Och min mor får jag väll önska lycka till med pensionen.
Inte en dag förtidigt om jag får säga mitt.
Tuppen lever än men ska nog försöka och fånga den jä...en i morgon.
Efter som vi ska bort till en granne i morgon kväll så tog jag och drämde till
med oxfile till middag idag.
Det satt fint.
Var inte bra och göra rent hos hönorna här om dagen heller.
Äggproduktionen halverades.
Men det är klart hönorna är övervägande ljusa så dom tyckte väll att dom
skulle glassa runt ett tag och må gott bara.
En sak till som är konstigt med fjäderfä.
Dom spänner runt på golvet och letar mat fast jag inte har lagt något där.
Men när det kommer skräp som ex. spån i maten.
Tro inte att dom letar då.
Neeej då skräp vill vi inte ha så då är det bara och vänta på nytt.
Men det är klart huvet på dom är ju inte så stort heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0