Allt var bättre förr.

Det var en på mitt jobb som såg att jag hade köpt mig nya tennisskor.
Så frågade hon om jag sprang.
Ja förr svarade jag. Men dom här skulle ja ha bara för att gå runt i.
Älskar nämligen tennisskor.
Känns som jag har växt upp med ett par på mig hela tiden.
Blev stånas och prata en stund om mitt springande.
Om man kunde ha lite av den tiden kvar i kroppen.
Började med att jag spelade fotboll när jag var 13 år.
Då tränade jag lite extra i mellan åt.
Sen var det Wood joggen, ett lopp på en mil runt grums.
Som jag skulle vara med i, ville inte vara sämre än broder Michael.
Sen var det bara och trava på i eljuspåret.
Cyklade till fotbollsträningen i slottsbron och efteråt hem igen.
Ställer ner cykeln och räner vidare till spåret och tar ett avslutande varv.
Samma när jag börjar på gympingen, kör ett pass på en timme med konditionsträning.
Sen vidare en slinga runt i grums innan jag springer hem.
Ja som sakt om en hade en liten unns av den energin så skulle jag vara lite lättare i baken.
Men va faan jag blir ju äldre jag med.
Men visst gick allt mycket lättare när jag vägde som minst 47 kg.
Men så är det 22 år sen också och 20 kg tyngre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0